neděle 9. června 2013

Nostalgyje: "Oscaři 2011 aneb slavnostní výtuh"


Kdesi sem vyhrabal starej report z výpravy na lajv strým Oscarů pro rok 2010. Jsou to jen dva roky, ale pro mě je to pravěk. Už jen ten pravěkej neandrtálskej styl, jakym je to psaný. Kterej mám ale do teď.

V neděli k večeru jsme se v počtu čtyř osob vydali do pražského kina Světozor na přímý přenos udílení cen Americké filmové akademie aneb Oscarů, což sou takový ty malý zlatý sošky, který sou cool a pokud máte pozlacenej nábytek, tak vám k němu budou pasovat.

Světozora sme kupodivu našli, je to hnedka naproti Lucerně, tudíž dvě parádní místa hnedka vedle sebe, bydlet poblíž musí bejt fakt hodně dobrý. Nejprve nás ale čekal přísně střežený vstup, aneb "Jak se jmenuješ? Jo, můžeš dovnitř..." Já ukradl identitu svému kamarádu z čsfd, který prohloupil a na oscarovou night nejel, pročež jsem ten večer vystupoval pod iniciály JJ.

První na řadě byl film You Don't Know Jack s Al Pacinem v hlavní roli o týpkovi, co bojoval za legalizaci ne trávy, ale eutanázie a sám pomáhal těžce nemocným pacientům se sebevraždami. Co si budem povídat, Al Pacino, ač je v tomhle filmu už fakt starej (nebo aspoň vypadá poměrně sešle), celej snímek táhne silou dobře krmeného býka a jeho herecký projev je vysoce sugestivní. Nebejt unavenej a natěšenej na předávání, asi jsem u toho filmu přikovanej, takhle jsme místy poklimbávali, ale celkově z toho pořád Doktor smrt (čeký název) vychází zatraceně dobře.

Pak už jen přestávka na žrádlo a hurá na předávání a očumování sličných hereček na promenádě po červeném koberci. Čeští komentátoři zřejmě někde spořádali fakt kotel vtipný kaše, protože hlášky linoucí se z jejich úst místy vážně ohrožovaly zdraví mé bránice. I hlavní moderátorská dvojice večera ve složení James Franco a Anne Hathaway si připravila pár vtípků, jimž vévodil úvodní sestřih všech hlavních filmů, kde si z nich samozřejmě neváhali ze všech dělat prdel, aneb "Jeff Bridges, I loved you in the Tron!" Po zbytek večera pak zůstali (zejména James Franco, že by nervozita?) spíše v mírnějších polohách a vtipy obstarávali místy hosté, z nichž nejvíce to rozbil asi Kirk Douglas, když se dobelhal na podium coby nemohoucí stařík, aby vzápětí všechny překvapil, když začal hláškovat na všechny strany a ještě stíhal chlípně pochlebovat Anne Hathaway.

Co říct k cenám? Královu řeč jsem neviděl a možná proto mě štvala, protože vyhrála většinu hlavních cen (vlastně kromě ženské hlavní role vyhrála úplně všechny hlavní ceny!), zatímco já fandil tak nějak všem. Chtěl jsem Oscara pro Dannyho Boylea (127 hodin si mě získalo) a chtěl jsem Oscara pro Jamese Franca (dokonce jsem v zápalu fandění řekl něco v tomhle smyslu: "Jestli to James Franco nedostane, tak si uříznu ruku!" Nakonec jsem byl vážně rád, že jsem se k tomu nezavázal, protože jinak bych tenhle článek psal tak o 50% pomalejc...). Taky jsem to přál Fincherovi, který s brilantní precizností sobě vlastní (dobře, s pomocí pár vysoce schopných lidí) zdramatizoval lajf M. Zuckerberga a dost mě jím strhnul. Hudbu jsem zas přál Počátku, tu mu ale překvapivě vyfoukla práve SocialNetwrok, zatímco Počátek nakonec skončil jen na trikách a zvuku. Vlastně jsem se mohl zaradovat akorát nad zaslouženou soškou pro Natalii Portman, protože coby Black/White swan byla zatraceně dobrá a její psycho stavy mě budou ještě dlouho pronásledovat ve snech. Pak jsem to taky přál Christianu Baleovi (neměl konkurenci) a Melisse Leo, jejíž výon mě ve Fighterovi rozhodně přesvědčil, takže taky celkem psokojenost. Hodně si toho pak odnesla Alenka, která byla po kostymní a výtvarný stránce fakt zmáklá a Vlkodlak si urval sošku za masky.

Celkově trochu zklamání, protože King's speech si to tak trochu ukradla pro sebe, ale co nadělám. Asi se na ten film fakt budu muset podívat.

2 komentáře:

  1. Náhodou dobrej report, úplně mě bavily ty přirovnání a tak. :D Prej táhl film silou dobře krmeného býka, no konec, úplně jak kdybych to slyšela říkat nějakýho komentátora :D Některý části jsou tak zabijácký, že pak nemám nic z celku. :D

    OdpovědětVymazat